Alla inlägg under januari 2007

Av Patricia - 26 januari 2007 08:04

En av intervjufrågorna är vilka tre ord någon i din familj eller någon nära vän skulle beskriva dig med.Maken har fått det i uppgift och nyss mailade jag mina föräldrar. Både mamma och pappa ska få svara och de får inte samtala kring vilka ord som beskriver mig mest, utan jag vill se hur pappa uppfattar mig och hur mamma uppfattar mig.Maken har hittills kommit på ett ord. :)Nu ska jag bara maila en vän också. :)

Av Patricia - 26 januari 2007 07:33

Då var det fredag igen. Veckorna springer iväg, även om jag "bara" går hemma.Letade igår kväll först efter freestylen. Efter ca 10 minuters letande hittade jag den, med ett band i och jag var överlycklig. Jag spolade tillbaka bandet i en av stereoapparaterna. Det tog ett tag, och när det var gjort sattes bandet tillbaka i freestylen. Upp i sängen, satte mig och satte igång den för att bara lyssna på första meningen "sätt dig eller lägg dig så bekvämt som möjligt". Men icke sa Nicke. I mina öron ljöd Galenskaparna. Det kan ju vara trevligt att höra dem ibland, men som avkoppling för att kunna sova är inte deras grej.Upp igen och börja leta band. Maken kom ut från badrummet efter att ha duschat och rakat sig och undrade varför jag var så uppe i varv och letade överallt. Jag förklarade försvinnandet av mitt avslappningsband. Vi letade men inget resultat.Efter ett tag gick vi och lade oss, dock fortfarande pratande om var bandet borde finnas. Maken hade någon gissning och jag gick för att leta igen, för att faktiskt hitta det. Inte direkt, men jag hittade det.Bara att hitta det och sätta det i freestylen gjorde mig betydligt mer avkopplad. Jag tackade maken och pussade på honom en del när jag kom upp igen.Jag behövde aldrig lyssna på bandet igårkväll/natt. Det räckte att ha det brevid mig, så var jag redan ganska avslappnad.Imorse ringde klockan 06.30 Jag var hyfsat pigg, men valde ändå att snooza en gång. 06.38 kom jag upp.Som vanligt när jag går på toa, kom minstingen, jamandes gormorgon och kelade med mig. Alltid lika mysigt och jag får ett leende på läpparna och alldels varm i hjärtat. :)När jag var klar sprang hon, som vanligt, och satte dig i trappan för att vänta på mig. Jag bytte om, fick upp maken och gick ner för att äta frukost.När frukosten var klar, kom maken precis lagom. ;)Vi åt och småpratade lite. Tandborstning till oss och drickande ur kranen för hankatten (hans öra ser bra ut, men ett rejält hack blev det).Lunch och banan placerades i hans ryggsäck av mig.Han tog på ytterkläder och skor och begav sig.Hankatten och jag vinkade av honom i fönstret, som vi brukar göra.Och nu sitter jag här. :)Jag har lovat maken och mig själv att bara göra saker som jag känner för idag. Det är jag väl värd efter alla sysslor jag gjort i huset under veckan. Jag har dock inte riktigt bestämt mig för vad jag ska hitta på. Läsa lite blir det nog att jag gör. Jag har inte läst så mycket som jag velat i veckan, så det borde jag passa på.Pyssla lite blir det säkert också. Appropå det ska jag svänga inom en pysselaffär i stan nästa vecka för att köpa skägg till mammas tomte. Det måste sättas på innan luva kan sys på t ex, och jag vill ha den färdig. Dock ska jag nog ringa dit först för att höra att de verkligen har det inne. Att åka runt och leta är inte min grej.Vad som händer sen idag vet jag inte riktigt. Jag tar dagen som den kommer.Ikväll blir det tacos till middag. :)Det är vitt ute, det börjar tyvärr att blåsa upp. Det ser ut som att det snöar, men det är fortfarande lite för mörkt för att jag ska kunna se det tydligt. När jag steg upp var det ca -1 grad. Det ska stiga till strax över 0 idag. Jag hoppas det inte kommer att töa. Jag behöver ljuset som snön ger.Det här blir nog en trevlig fredag. :)

Av Patricia - 25 januari 2007 22:56

När vi skulle äta började vi titta på en film. Offside med bl a Jonas Karlsson.Den var bra. Jag gillade den. Den hade sina roliga och sina allvarliga stunder. Många tankar och minnen satte den också igång, och då menar jag inte fotbollsminnen.Jag gillade den. Nu blir det sängen och en bok.Ska först se om jag kan hitta en freestyle för att kunna lyssna på ett avslappningsband fall i fall tankarna börjar virvla inatt igen.

Av Patricia - 25 januari 2007 19:55

Jag har torkat av frysen, rengjort den, fyllt den med mat och satt på den igen.Jag har gråtit ut lite och fått ut den värsta frustrationen, men känner att det finns kvar en hel del. Men tillräckligt kom ut så att jag kunde göra något.Jag och maken har har varit och handlat mat. Mycket grönsaker (fryst & färsk), fisk, frukt, fläsk- & blandfärs, mjöl, matlagningsgrädde, torrjäst, m m.Den vara jag var mest nöjd med var en toning/hårfärg som endast kostade mig 39:- (efter 5:- rabatt). Jag var verkligen i valet och kvalet innan vi åkte om vi hade råd att köpa det. Argumentet för att köpa det var att jag vill se så ordentlig ut som möjligt på intervjun - välvårdad och mån om hur jag ser ut. Det blev ett helt annat märke än vad jag brukar använda, så jag hoppas det är bra.Det var inte sååå mycket folk som jag fasat för först. Det är ju lönedag idag. Det gick ganska smidigt, vilket gladde mig.Just nu gör maken middag. Det blir pommes stripes (3,5g fett, 23g kolhydrater och 10:- för påsen) och hamburgare. Grönsaker skulle vi ändå ha. Hamburgare hade vi redan hemma och så köpte vi hamburgerbröd med fullkorn. Jag hoppas de är goda.Det ska bli jättegott. Jag är superhungrig. Jag ska föreslå att vi ska se en film nu när vi äter. Jag behöver skratta idag känner jag.

Av Patricia - 25 januari 2007 17:02

Varje dag tänker jag på att jag inte är gravid. Varje dag tänker jag på att jag vill göra nästa IVF.Varje dag tänker jag på att jag inte har ett jobb att gå till.Varje dag är jag frustrerad, iallafall en liten stund.Jag vet att jag inte borde tänka som jag gör, att det är destruktivt, men hjärnan kan inte låta bli ändå. Jag skulle nu varit i 5:e månaden. Lycklig och må bra.Visst, jag är på sätt och vis lycklig. Jag har tagit mig ur min destruktiva jobbsituation. Jag har en underbar make och tre jättehärliga katter som älskar mig för den jag är, underbara föräldrar som alltid ställer upp, ett hus på landet, gåvan att pyssla, m m. Men ändå är jag inte riktigt lycklig. Det är det där lilla barnet som fattas. Graviditeten, den växande magen.Helst skulle jag vilja börja en IVF nu, när jag ändå går hemma. Jag kan spraya och gå och lägga mig igen på morgonen, jag kan åka hem och vila utan att känna att jag behöver ta en ledig dag eller sjukdag vid äggplockande och isättning. Jag kan ta Progesteronet och ligga ner utan att känna att jag inte har tid till det.Men vem vill anställa mig OM jag nu skulle bli gravid. Inte ett enda företag. Det är ingen som skulle ta emot mig.Och det skulle synas på mig ganska tydligt med en gång om jag var gravid. I höstas var jag ganska svullen redan med en gång. Så det går inte att gömma, som många normalgravid kan.Är det dessutom 6 månaders provanställning, lär det verkligen synas DÅ, och den där förlängningen lär jag inte få då. Så jag vet att jag måste vänta. Men att vänta på att få göra nästa IVF är jättejobbigt. Det känns som en evighet bara till onsdag till intervjun. Och vad gör jag om jag inte får jobbet? Paniken kommer då och då. Jag försöker stilla den, men det går inte alltid.Nu de senaste kvällarna har jag haft svårt att somna. Tankarna virvlar runt i huvudet på mig. Vad gör jag om jag inte får det här jobbet? Vad gör jag om ingen vill ha mig? Hur ska vi överleva? Jag kan tala om att det är väldigt svårt att somna då.Naturligtvis kommer även tankarna på att vi fortfarande är barnlösa. Jag känner ingen stress över att vi fortfarande inte har barn, efter snart fem års försök. Men kul är det verkligen inte!Jag verkligen hatar mens! Eftersom vi inte har minsta möjlighet att bli med barn behöver jag väl inte ha den skiten heller. Diskuterade med maken förra veckan om att kanske få nya recept på sprutor som lugnar endometriosen i magen. Men han tyckte inte att jag skulle hoppa på det igen. "Kommer du inte ihåg hur du mådde i våras och somras?" frågade han mig. "Näää", sa jag lite osäkert och förtvivlat. Det var ju så mycket i somras - värmen, renovering, spray, sprutor - att jag inte kan komma ihåg hur jag mådde av just DEM. Samtalet slutade med att jag inte ska ta fler sådana. Iallafall inte förrän jag börjar få ont igen i magen av att det vuxit ihop.Idag har jag varit riktigt ettrig. Jag har kommit med elaka kommentarer till maken m m. Men han har tagit det lugnt och sagt att han älskar mig. Jag har ingen aning om varför jag varit så fruktansvärd. Jag tyckte t o m ett tag att vi skulle måla mig grön eftersom jag kände mig som en drake. Inget var bra, han såg ingenting, det var bara jag som... osv.Ett tag ville jag nog att han skulle bli förbannad på mig, att vi skulle gräla så att jag fick skrika ur mig all den frustration jag har inom mig.Men som om denna frustration över jobb och barnlöshet inte var tillräcklig har jag även lagt på mig prestationen över att det är jag som borde sköta hushållet nu när jag inte jobbar. Vad ska jag bidra med om jag inte har pengar? Jag försöker vara duktig och sköta hemmet hyfsat, förutom att söka jobb. Men det är så förbaskat tråkigt.Idag skulle vi t ex verkligen behöva åka och handla. Eftersom maken jobbar hemma hade det varit bäst ohc smidigast om jag gjorde det innan idag. Men jag kunde verkligen inte göra det, rent psykiskt alltså. Det var som om jag skulle över en 2 metersvägg för att ta mig ut till garaget.Frysen är fortfarande inte klar. Den ska torkas av sen + alla lådor. Efter det måste all mat in igen.Sen har vi fortfarande handlandet kvar. Middag ska lagas och de här sakerna får inte göras för sent.Maken behöver jobba ett tag till eftersom han började jobba vid 11 idag. :( Axlarna är på väg upp till öronen och ögonen tåras mer och mer. Varför kan inte allt bara ordna sig?Jag försöker göra mitt bästa, och mer kan jag inte göra. Men varför känner jag hela tiden som om det inte räcker?Vad ska jag mer göra?

Av Patricia - 25 januari 2007 16:31

Jag tog, efter många om och men, ett varmt bad. Gjorde dock en hel del saker däremellan som försenade badet en "stund".Det var skönt med ett bad. Kroppen behövde värmas upp efter att ha stått och slitit loss isbitar ur frysen.Jag brukar tycka att det är underbart när man ligger i badet och det är varmt. Men när man sen har duschat och ska torka sig blir det så kallt. Handdukarna är kalla och luften i rummet är lite kyligt.Så här kommer mitt tips (funkar bäst när man inte är ensam hemma)När jag skulle duscha efter badet, bad jag maken sätta igång torktumlaren, där han lagt mina handdukar. Under tiden jag duschade värmdes handdukarna upp. När jag var klar med duschningen kom han med mina handdukar. Mmmmm så mysigt. Jag fryser inte det minsta och handdukarna håller värmen en bra stund.

Av Patricia - 25 januari 2007 13:36

Fick ett mail idag från CoolStuff. Maken skicka en länk på en helgalen grej. En T-shirt som visar equalizerrörelser till musik.Men denna var värre. :)Toapapper med Sudoku. Ja himmel så många fjantiga saker man kan hitta på. :)

Av Patricia - 25 januari 2007 13:26

Tog itu med hörnskåpet. Ville ge upp när jag fått ut allt på golvet. Då var det inte roligt längre. Det drog kallt från frysen.Hittade en uttorkad spindel i en skål och tre små skalbaggar, som ser ut som minidammsugare (kakan) i form och färg, i en muffinsform i metall. Glasformen står i diskmaskinen och muffinsformen ska slängas (inte av det skälet).En hel del annat blev slängt och flyttat och jag blev nöjd med resultatet. (se nedan)Diskade lite saker gjorde jag också. Tog mig en titt under vasken och mådde lite illa. Fy så smutsigt det var där. Så ut med allt där, torka rent, tvätta av och ställa iordning. (se nedan).NU vill jag äta en god lunch. Sen ska jag ta mitt bad!Egentligen borde jag åka och handla nu då det är lite mindre folk, men jag vill verkligen inte. Jag får se hur jag gör. Först ska jag iallafall äta lite lunch. :) Blev det någon skillnad om man kollar på bilderna?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards