Alla inlägg under januari 2007

Av Patricia - 29 januari 2007 08:14

Jaha. Då skulle man upp tidigt idag igen. Varför? Jo maken skulle ju iväg till jobbet.Jag snoozade till 06.51 Sen var det bara att stiga upp, gå ner och hämta toapapper i grovköket (vilket jag grämde mig över lite eftersom jag tänkte på att jag skulle göra det igår säkert 20 gånger), passade på att ta på mig morgonrocken som hängde i badrummet samt duntofflorna som jag glömt ovanpå elementet men som nu var varma och goa. Upp på toaletten, byta om, gå ner, ge katterna frukost och göra kaffe.Som vanligt(!) var spishällen smutsig sen gårkvällens middag så den passade jag på att göra ren medan maken plockade fram juice, pålägg och bröd. När hällen var ren passade jag på att torka av soffbordet när jag ändå var igång (inte med samma medel eller trasa).Vi åt frukost i lugn och ro. Eftersom maken blev klar före mig (ingen överraskning där heller) plockade han undan efter frukosten.Själv försökte jag dricka upp kaffet, men lyckades istället få kaffet över muggkanten och ner över hakan, för fjärde gången den här helgen. Jag ska verkligen sluta använda just de muggarna som jag brukar dricka kaffe i. :(Efter frukost var det att borsta tänderna och klä på mig joggingbyxor och ta på mig ytterkläder. Ut i ca -8 grader och börja skotta fram en gång till garaget. Det var ju lite onödigt att maken skulle behöva jobba med blöta byxor idag tyckte jag.Hann även skotta fram en liten gång till sopkärlet, eftersom jag visste att vi hade soppåsar som vi skulle slänga.Maken kom ut, fick ut bilen, jag låste garaget efter honom, gav honom nycklarna, en kram och en mysig puss. Han körde iväg och jag vinkade efter honom. :)Sen fortsatte jag att försöka få bort en del snö. Framför allt den hårda, snygga vallen som traktorn som plogar grusvägen lyckas göra vareviga gång. Vi får den största vallen till vår utfart och vi brukar ha ett helvete att ta oss över den. Så nu har jag försökt jämna ut den lite och skottat bort de hårdaste delarna.I vanliga fall brukar en av våra grannar skotta till oss med sin gräsklippare mot betalning, men eftersom vi inte har pengar, får vi nu göra det själva så gott vi kan. Bra träning om inget annat.Jobbigt var det men lite bättre blev det. Jag gjorde t o m en gång bort till brevlådorna så att jag smidigt kan hämta posten sen i eftermiddag. :)Att skotta tog på krafterna. Så nu ska jag koppla av lite, kolla vad jag har skrivit upp att jag tänkt göra idag, fixa lite.Det verkar bli en väldigt vacker dag så en promenad måste jag se till att komma ut på. Men då får gärna solen ha varit uppe ett tag så den kan värma lite på mig. :)

Av Patricia - 28 januari 2007 22:25

Under filmens gång satt jag och gjorde en liten att göra-lista till imorgon. Men när filmen var slut kände jag att jag var tvungen att göra något.Jag gick ut i badrummet och färgade håret. Det blev en mörkbrun ton. Betydligt mörkare än vad jag hade i höstas. Under tiden jag väntade på att färgen skulle verka passade jag på att plocka ögonbrynen, som behövde fintrimmas lite.När håret var klart kunde jag inte låta bli att klippa luggen, då den var verkligen lång och hemsk. Den blev liiiite för kort, men det går att ordna genom att föna den till snedlugg. :)Jag är mycket nöjd med naglarna, håret och ögonbrynen. :)På tisdag har jag tänkt sola så att jag ser riktigt fräsch ut. Jag har inte så mycket färg och trots att de som följer min blogg kanske tror att jag ser ut som en pepparkaka vid det här laget så kan jag tala om att så är verkligen inte fallet. :)Imorgon ska jag testa att räta ut de få lockar jag har kvar m h a en plattång. Jag tror att jag kan få till mitt hår ganska fint eftersom det är klippt i etapper och i page. Det är värt ett försök iallafall.Nu är det sängdags.Natti natti.

Av Patricia - 28 januari 2007 20:29

Till middag gjorde maken fullkornspasta, köttbullar och sallad. Det var gott. Det var väldigt längesen vi hade köttbullar. Egentligen skulle jag gjort köttbullar själv, men det har inte blivit än, så vi åt köpta. Funkade fint det med.Filmen vi valde blev Mission Impossible III med bl a Tom Cruise, Philip Seymour Hoffman och Laurence Fishburne.Filmen var väl ok, men jag fixar verkligen inte att kolla på sådana filmer längre. Jag blir så otroligt stressad och mår t o m lite illa när det är en film där de mer eller mindre springer hela filmen igenom.Nåja, nu är den sedd. :) Och kvällen är inte slut. Härligt.

Av Patricia - 28 januari 2007 19:49

Jag kom att tänka på att företaget på onsdag kommer ställa frågor till mig.Men vilka bra frågor kan jag ställa till dem?Någon som har förslag?Jag vet redan hur många semesterdagar det är, att övertid betalas, det är flextid, vilket fack som man bör gå med, vilket spann lönesättningen ligger på för den tjänsten.Jag tar tacksamt emot tips på frågor jag bör ställa. :)

Av Patricia - 28 januari 2007 17:27

Trött men rastlös.Vill ut men fryser.Hungrig men orkar inte laga mat.Pysslig men kommer inte igång.Vill färga håret men vill inte förstöra manikyren.Vill spela spel, men har inte tålamod.Vill vräka i mig goda saker, men vågar inte.Vill mysa, men känner ändå inte riktigt för det.Känner mig jättevelig. Jag avskyr verkligen när det är så.Blev sugen på en blandning mellan kyckling- och grekisk sallad. :) Och en bra film till det. Det hade varit en underbar söndagkväll.

Av Patricia - 28 januari 2007 16:55

Ena handen har fått fransk manikyr. Det är vad som hänt på min spadag. Fint blev det. Har börjat med andra handen nu. Hoppas det blir lika fint. :)Annars har det blivit ett äpple, chokladkaka & grädde samt te till det. Jag har ingen aning om vad det blir till middag. Har inga idéer idag känns det som.Det var ett uppehåll i snöandet innan idag, men det kom tack o lov igång sen igen. :) Nu är detå mörkt att det är svårt att avgöra om det snöar.Känner mig lite frusen så någon promenad har det inte blivit. Får väl ta igen det imorgon.Nu ska jag fortsätta lackera.Färgning av hår gör jag imorgon.

Av Patricia - 28 januari 2007 12:48

Min underbara make har tömt diskmaskinen och gör så fint ute i köket nu, utan att jag bett honom. :) Sånt gör mig glad. :)

Av Patricia - 28 januari 2007 12:40

Jag kom ju på att jag skulle över till grannarna för att hämta lite kartonger idag. Tänkte att det var lika bra att gå över och få det gjort. En hel del kartonger hittade jag. Tyvärr inte så många små som jag hoppades och trodde igår kväll. Men jag är ändå nöjd. :)Under tiden jag var där följde två av mina katter efter mig. Hankatten gick omkring i deras trädgård och när jag kom ut stod minstingen och väntade på mig nedanför trappan till grannarnas hus. :) Jag började gå mot vår trädgård och minstingen kom skuttandde efter mig ganska snart. Dock skuttade hon inte närmsta vägen utan använde gångarna grannarna skottat fram. Väl i vår trädgård fanns inga gångar då hon istället hoppade som en kanin. :)Jag fick in kartongerna i huset, gick och hämtade vår snöskyffel och började skotta fram gångar i vår trädgård. Minstingen tyckte dessa var jätteroliga och intressanta och undersökte dem. När jag stannade upp och betraktade henne stod hon på gången vänd mot "vallen" av snö, sträckte ut en tass, körde ner den i snön utanför gången, lyfte tassen och kollade hålet som blev. Jag kunde inte låta bli att fnissa och tyckte hon var underbart gullig. :) Hon följde med mig in och nu är de alla inne.Så nu finns gångar så att man slipper bli blöt om byxorna när man går till eller från grannarna, som jag även blev denna gång. Så här sitter jag än en gång i top och trosor medan byxorna hänger på tork. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards